Fulle familier er et problem

Større familier og endringer på drap?

Denne posten tar for seg et forslag om å sette opp antall plasser i en familie samt noen endringer på drap for å hindre at lavrankede brukere blir brukt til å utføre drap på høyrankede bruker like ofte som nå.

Større familier

Familier kan maks ha 30 medlemmer slik ting er i dag, så dersom en gruppe klarer å få over 30 medlemmer så må familien deles opp i flere familier. 30 medlemmer på det meste i hver familie og plass til åtte familier gir 240 personer i familier på det meste.

Jeg tenkte å sette dette opp slik at det kan være 50 eller kanskje enda flere medlemmer av en familie. Per i dag er det noen familier som ligger rett opp under grensen og som gjerne hadde hatt flere medlemmer om det ikke var for grensen.

Familier ønsker å ha flest mulig medlemmer slik at det blir enklere å skaffe maktpoeng pga. aktiviteten til medlemmene. Dersom familier trenger flere folk vil familier i større grad inkludere flere personer i samarbeidet. Det er både bra for spillet og spillere siden det da blir større sannsynlighet for at nye spillere blir inkludert.

Jeg tenkte og å fjerne rankkravet som er satt for å kunne bli med i familier, men selvfølgelig kreve at brukeren er verifisert. Da kan familier ta kontakt med nye spillere helt fra starten av.

Det er et problem med det å inkludere nye spillere i familier: Det innebærer en risiko for familier som har puttet mye penger i forsvaret til familien i stedet for forsvaret til familielederen. I slike situasjoner kan folk aldri være sikker på at det ikke er en person som er ute etter å drepe lederen uten å måtte ta ned familien først. Det er her en endring med drap kommer inn for å gjøre ting litt bedre.

Gjøre rank viktigere med tanke på drap

Det er ikke unormalt at brukere med nokså lav rank blir brukt til å utføre store drap slik at de som sponser drapet selv slipper å utsette brukeren sin for en periode med lavere forsvar.

Dersom antall exp blir brukt for å avgjøre hvor mange kuler ekstra en trenger, f.eks å kreve 10 % ekstra kuler dersom offeret har 10 % høyere rank kan fungere greit, men de som sitter med høyest rank vil det da være ekstremt vanskelig å drepe. Selv om det kan settes til å være maks 50-100 % ekstra kuler kan det bli et stort problem.

En annen måte å gjøre det på er med en enkel formel som gjør forskjellen mindre på høyere ranker, slik som f.eks. antall prosent ekstra kuler = (22 – ranknummer) * antall ranker under offeret. Dette er bare et enkelt eksempel, men det ville da sett slik ut:

  • Hitman skal drepe Legende: 144 % ekstra kuler
  • Hitman skal drepe Jr. sjef: 16 % ekstra kuler
  • Hitman skal drepe Gudfar: 64 % ekstra kuler.
  • Gudfar skal drepe Leg. don: 27 % ekstra kuler.
  • Leg. Don skal drepe Crime king: 9 % ekstra kuler.
  • Leg. Don skal drepe Legende: 18 % ekstra kuler.

Nøyaktig hvordan det bør være får vi diskutere oss frem til. En slik endring kan og innebære lignende effekt på å ta ned forsvar.

Hva mener du? Legg igjen en kommentar i kommentarfeltet med din mening om ting dersom du har noe å tilføye. 🙂


Publisert

i

av

Stikkord:

Kommentarer

8 kommentarer til “Større familier og endringer på drap?”

  1. Geronimo avatar
    Geronimo

    Det angående antall medlemmer man kan ha i en familie burde ikke være mer enn 50 stk mener jeg. Ettersom man får 4 000 bomber per person (4 000*50=200 000), og om en familie er svekket kan man ta ned en familie hver dag. Så da burde eventuelt det bli satt ned eller noe lignende. Også det samme med tobakkplantasjen, 50% halvert krim på 50 stk som har rundt 6-7 mrd i tobakkfirmaet i snitt blir mye cash hver dag as. Blir noen skyhøye doneringer da som gjør de store og større udødelig (med mindre du gir dem deaktivering…)

    Også at du sier det kanskje blir sånn at man må bruke mer på å ta ned ens forsvar kun på grunn av man har lav rank er bare tåpelig. Det forstår du også? Det samme gjelder kulene også. Noen sparer opp selv, tar kun ut av firma og kjøper kuler for å drepe noen. Noe flere draps grupper gjør, så det at de må betale mer bare fordi de ikke ranker er idiotisk.

    Var vel det jeg hadde å si om dette 🙂

    1. Alex avatar
      Alex

      Det blir ikke noe dyrere å drepe noen dersom den som dreper har samme eller høyere rank.

      Det at brukere med lav rank blir brukt for å utføre drap er er problem. Spillet baserer seg på aktivitet fra før av og det at folk skal sende penger og kuler til en annen bruker som ingen bryr seg om for å ikke risikere noe fører bare til mer juks.

      Familiebedriftene vil selvfølgelig bli justert.

      1. Geronimo avatar
        Geronimo

        Folk kommer nok alltid til å få noen for å drepe for seg. Istedenfor en lavranket bruker vil det jo bare bli brukt en som har litt høyere rank som driter i om han blir drept…
        Juks? Hva er juks med å i det hele tatt «utnytte» en lavranket spiller? Er det juks med Hurtig oppdrag også da?

        1. Alex avatar
          Alex

          Om det er sant som du sier at folk bare finner noen med høyere rank for å utføre drapet så vil det jo ikke være noe problem, for da er prisen den samme som nå. Det er hele poenget med endringen – folk må utsette en bedre bruker for fare slik at lavrankede «skytebrukere» ikke lenger er nyttig.

          Har ikke sagt det er juks å skyte med en dårlig bruker, sa at endringen vil redusere mengden juks siden det sjeldnere vil oppstå flaske brukere.

  2. Lezarow avatar
    Lezarow

    er delvis enig med dette forslag, men en ting jeg har kommet på at det mangler noe, det angår de som er lav rankende som må mer kuler for drepe (høyerank)

    men hva hvis en er Crime King/Legende som vil skyte en lav rankende

    så blir det mye mindre kuler eller blir samme som før?

    1. Alex avatar
      Alex

      Det er ikke noe problem om de med høy rank prøver å drepe de med lav rank siden det er de med høy rank som risikerer mest da.

  3. Johan1995 avatar
    Johan1995

    Liker endringen i drapsfunksjonen. Hvor irriterende er det ikke at folk sitter å gjemmer seg mens en eller annen hitman utfører drapet.

    Tror oppdateringen på familier blir å føre veldig mye mer penger inn i spillet men også gjøre det mer attraktivt for familier å finne mye spillere.

    Med mindre noen sniker bestemmer seg for at de heller vil legge ned en familie og gå inn i en venns familie for å være sterkere og ta familiebedrifter.

  4. Sebastian Haltnes avatar
    Sebastian Haltnes

    Draps funksjonen er fin som den er.

    Men det angående familie plassene vil bli kanon bra