Flere ting å bruke respekt på

Respekt har vært et problem i spillet i lengre tid nå. Det ble for en stund siden mulig å skaffe respekt bare ved å dele en link med andre, men dette ble missbrukt og derfor slått av ganske tidlig. Det var fortsatt mulig å verve andre, men siden det var så stort fokus på delingen og ikke vervingen på siden som ble delt var det ikke stor sannsynlighet for at noen opprettet seg en bruker.

Nå er quizen fjernet fra respektsiden og siden fokuserer ene og alene på verving.

Endringen gjør et mulig å bruke respekt for å få mer exp på kriminalitet, eller for å gjøre det enklere å bryte spillere ut fra fengselet.

Respekten som var i spillet er nå borte da veldig mye respekt var i spillet som et resultat av missbruk, men de som har noen vervet vil fortsatt få belønninger når de som er vervet går opp i rank.

Belønningene du får når noen går opp i rank er og endret og gir litt mer respekt for de lavere rankene og mindre for de høyere rankene. Du får og 10 respekt med en gang du får en ny person til å opprette en bruker og verifisere den. Wikien vil bli oppdatert med de nye belønningene. Kuler og kokain er ikke lenger delt ut som belønning.

Testing av kontrakter starter nå!

For en stund siden ble det mulig å øke inntekten sin på firma ved å stjele bedriftshemmeligheter fra andre. Den funksjonaliteten gjorde firma enda bedre for de mest aktive. Nå er det tobakkfirma som står for tur og målet med kontrakter er å gjøre tobakkfirma bedre, men på en annen måte. Om det hele fungerer og om funksjonaliteten er permanent finner vi ut av når testingen er ferdig.

Kontrakter er nå tilgjengelig og gir brukere som ikke har kommet så langt i spillet muligheten til å motta penger fra brukere som har kommet lenger ved at nye brukere kan jobbe for andre sitt tobakkfirma.

Det hele fungerer ved at kontrakter betaler en bestemt sum per kriminalitet som utføres i bytte mot at den som la ut kontrakten får telleren sin for kriminalitet økt med 1 hver gang noen på kontrakten utfører kriminalitet. Dette fjerner den harde grensen for hva en kan tjene på tobakkfirma og lar for øyeblikket brukere tjene penger uten aktivitet så sant folk bruker kontrakten.

Slik det er nå er nok funksjonaliteten veldig ubalansert, men endringer vil komme i fremtiden når vi vet hva som burde endres.

Ikke fullt så ille å bli drept

Det har vært mange store endringer i bakgrunnen, men selv om det er lite av nyheter som folk burde legge merke til så er det et par ting å fortelle om.

Å bli drept er ikke gøy, men nå er det ikke fullt så ille som det var. Før var det lett for at en trykket seg bort fra siden når en døde og dermed endte opp med å lage seg en ny bruker uten å få med over verifisering ol.

Nå er opprettelse av ny bruker vesentlig enklere og det er bare tiden du bruker på å finne deg et nytt brukernavn som begrenser hvor lang tid det tar å komme i gang igjen. Verifisering og passord blir flyttet over til den nye brukeren automatisk.

Ikke bare er det superenkelt å komme i gang igjen, men dersom du døde med ranken juniorsjef eller høyere vil du nå få en rankbooster på brukeren din på minst 48 timer. Varigheten til rankboosteren baseres på hvilken rank du hadde når du ble drept.

Slutt på inaktive eiere av eiendeler

En oppdatering er nå ute som markerer slutten på inaktive eieren av eiendeler.

Det er for øyeblikket eiendeler som har stått med samme eier i snart 10 måneder uten at eieren har vært så mye som innom spillet. Grunnen til at det er slik at at dersom noen slutter med spillet når de sitter med en eiendel er det lite andre får gjort dersom kostnaden ved å drepe eieren er høyere enn det en tjener på å ha eiendelen.

Som følge av dette blir nå eiendelene til inaktive spillere lagt ut for salg på E-pay. Vinneren av budrunden får eiendelen og den tidligere eieren får pengene for eiendelen.

Vi hadde en undersøkelse for å høre hva folk mener er en passelig menge tid før eiendelen blir lagt ut for salg og vi endte opp med 4 dager(96 timer) der brukeren ikke har vært innom spiller. Det eneste som er nødvendig for å tilbakestille timeren er å laste en side på spillet, så en trenger fortsatt ikke være aktiv på spillet for å eie en eiendel.

Sjekken for om timeren har gått ut utføres en gang i døgnet(om natten) og det er derfor mulig at det tar opp til 120 timer før eiendelen blir lagt ut for salg avhengig av når på døgnet eieren sist var aktiv.

Andre endringer

Påskebannere

Det er og noen andre endringer som er ute nå, her er en oppsummering:

  • Fikset feil som gjorde at linker ikke fungerte på familieprofiler.
  • Det er nå mulig å angi hvor mange tredemøller en ønsker å bruke. (for de med #luksusproblemer)
  • Ting på E-Pay er nå sortert etter pris per enhet for å gjøre det enklere å finne det beste tilbudet.
  • Fikset feil som gjorde gambling tilgjengelig når en var i fengsel.
  • Dersom en familie har veldig få exp på en dag og mister maktpoeng som følge av dette så får familielederen nå et varsel om dette.
  • Nye påske-bannere er nå ute!
  • Banner-siden viser nå en oversikt over alle bannere du har kjøpt tidligere slik at du enkelt kan se de uten å måtte prøve de.

Endring på E-pay: Penger liker seg best i banken

Hei! Det ble nettopp rullet ut en endring som gjør at penger fra ting du selger på E-pay havner direkte i banken.

Det er mange som har mistet mye penger på at andre har stjålet tilbake mesteparten av pengene etter at de kjøper noe, og det var hovedsaklig nye brukere som ikke var klar over at en må passe på å ha en livvakt dette gikk mest ut over.

Det har og vært ganske trist i de tilfellene der folk har brukt penger for å kjøpe poeng for å selge de til andre, for å så miste pengene på 1-2-3 igjen.

Du mottar og varsel dersom du har lagt ut et ønske om å kjøpe en bil eller ting og noen gir deg bilen, slik at du er klar over at du har fått bilen eller tingen.

Andre endringer inkluderer blant annet en høyere startverdi for hurtighet, styrke og utholdenhet på fight club, slik at nye brukere kommer raskere i gang.

Flere justeringer i spillet

Hei! Sommeren er snart over og mye er endret i spillet. Denne posten gir deg innsikt i hva som er endret  den siste uken og hvorfor.

Endringer relatert til drap

Drap fungerer ganske greit slik det er, men det har til tider vært problemer med å reagere på drag da det har tatt lang tid å finne informasjon om en bruker. Derfor har søketiden med detektiv blitt litt redusert samtidig som tiden med halvert forsvar etter forsøk på drap er satt opp til seks timer.

Endringer relatert til familie

Familien har fått en ny stilling: Rekrutterer. Personen med stillingen har tilgang til å gå gjennom søknadene og kan ta folk inn i familien. Antall medlemmer det er mulig å ha i en familie er justert opp til 50 stk, fra tidligere 30 stk. Grunnen til økningen er for å la folk i større grad være med i den gruppen de vil og ikke være så raskt begrenset av maks antall medlemmer.

Familiebedriftene som gir ut belønning til hvert medlem har blitt satt til 75 % av tidligere verdi siden det nå er mulig med langt flere medlemmer.

Endringer relatert til fight club

Som ny spiller har det vært ganske kjedelig å starte med fight club siden ratingen er satt til 400 og en ikke har noe som helst trening. For å hindre at en bare går ned og ned i starten starter nå alle med 40 i trening på alt.

Eiere av treningssenter kan og være glade da det nå er mulig å fylle på 1 000 treningsutstyr for 50 poeng, slik at de slipper å fylle på selv hele tiden.

Andre endringer

BB-koden for å sette inn den besøkende sitt navn er fjernet og 10 nye oppdrag er ute. Systemet for søknader i familier er og blitt forbedret.

Høyere inntekt av banken og mindre endringer med familie

Det ble nettopp lagt ut noen mindre endringer. For det første gir banken nå 5 % i rente på beløp opp til 500 000 000 kr,  hele ti ganger så mye som før. Det gjør det mulig å tjene hele 25 millioner i døgnet bare på å ha penger i banken.

Familiebedriftene har endelig blitt «fikset», slik at det ikke lenger koster ett maktpoeng bare for å ta over en familiebedrift. Ett maktpoeng blir fortsatt trukket ved midnatt og familiebedriften mistes fortsatt dersom antall maktpoeng når null ved midnatt.

Forskjellen er at dersom en tidligere tok over en familiebedrift som ingen hadde kontroll over så ville ett maktpoeng sette familien som eier med null maktpoeng, men nå vil familien få ett maktpoeng i beskyttelse på bedriften dersom den angripes med ett maktpoeng når den har null i beskyttelse. En trenger med andre ord ikke å bruke alle tre maktpoengene for å beholde en bedrift etter midnatt, det holder nå med to.

Siden maktpoeng ikke lenger trekkes fra for de som ligger på de nederste plasseringene slik som før mister alle familier med null maktpoeng nå 5 % av forsvaret sitt ved midnatt(så sant familien ikke har nybegynnerbeskyttelse da).

Algoritmen som avgjør hvem som har pluss på forumet er endret slik at det fungerer med halve mengden data sammenlignet med før. Dette gjør at det er mulig å få pluss med halvparten så mange poster som før.

Mafiaens Hevn på mobil

Det er av og til spørsmål fra brukere om det kommer en mobilapplikasjon til Mafiaens Hevn. Det er ikke og har aldri vært planlagt en mobilapplikasjon for Mafiaens Hevn. I stedet for en egen mobilapplikasjon som må vedlikeholdes separat blir mobilvisningen brukt på mobilskjermer, det fører til raskere utvikling og at nesten alt av funksjonalitet er tilgjengelig på mobil.

Hovedpoenget med denne artikkelen er å skape diskusjon rundt mobilversjonen, slik at vi sammen kan gjøre den enda bedre. Brukervennligheten varierer ganske mye fra nettleser til nettleser da noen er langt bedre enn andre.

Jeg skal ikke gå inn i detaljer, men det er hovedsaklig på iOS folk opplever størst problemer som følge av at iOS sitt opplegg for webapplikasjoner er søppel. På Android fungerer siden som den er relativt greit, selv om det er rom for forbedring.

Mafiaens Hevn på hjem skjermen
Mafiaens Hevn på hjem skjermen
Mafiaens Henv kjøres som en applikasjon
Mafiaens Henv kjøres som en applikasjon
Bytting til Mafiaens Hevn fungerer som en normal applikasjon
Bytting til Mafiaens Hevn fungerer som en normal applikasjon, i hvert fall på Android

Hvordan legge siden til som en applikasjon

Du kan gjøre dette både på Android og iOS. På iOS drar du opp menyen når du er på siden og legger siden til på hjem skjermen. På Android åpner du menyen og trykker på Legg til på startsiden. Det er alltid en fordel å ha en oppdatert nettleser.

Dine forslag til forbedringer

Det er hovedsaklig en ting folk som oftest klager på, og det er at ting er for smått. Ting kan selvfølgelig gjøres større, men det vil da gå på bekostning av at det blir langt mer scrolling, noe som gjør navigering langt tregere. Ting kunne selvfølgelig blitt gruppert, men det ville og gjort ting vesentlig tregere siden en da må klikke enda flere ganger for å komme dit en skal.

[poll id=»2″]

Er det noe du mener burde være bedre med mobilversjonen?

Hvilke biler ønsker du i spillet?

Hele systemet for biler og ting holder på å bli byttet ut på spillet for å gjøre videre utvikling enklere og for å kunne tilby et større spekter av biler og ting.

Mange biler vil bli erstattet. Totalt sett vil det etter endringen være 48 biler som det er mulig å stjele på biltyveri. Bilene er alt fra biler vi ofte treffer på i Norge til superbiler ingen av oss noen gang har sett i Norge, men nøyaktig hvilke biler som skal med er ikke helt bestemt enda.

Er det en bil du mener må være med? Kom med dine argumenter for hvorfor bilen skal være med i kommentarfeltet under.

Planlagte endringer som angår familie, forsvar og tobakkfirma

En rekke endringer er planlagt for å balansere spillet. Flere endringer har blitt gjort tidligere som har ført til at spillet har kommer litt ut av balanse. Her er enoversikt over det som er planlagt.

Tobakkfirma

Endringen på tobakkfirma for en stund siden gjorde tobakkfirma langt mer lønnsomt ved at det var mulig å få betalt ut fra hvor aktiv en er, samtidig som at det skal langt mer til for å miste kunder. Som følge av det kommer det veldig mye penger av tobakkfirma sammenlignet med før, og derfor settes inntekten per kunde litt ned. Hvor lang tid en kan være inaktiv uten å miste kunder settes og ned.

Endringer angående familie

Familier fungerer ikke spesielt bra slik de er i dag. Det beste for familier sin del er om det er noe som får familiene til å virkelig ønske å gå inn for en krig. Slik det er nå er det flere stabile familier som jobber sammen, selv om alle burde være i mot hverandre. Flere ting har blitt lagt til opp gjennom tiden for å oppfordre til å krige mot andre familier, men det har ikke skapt spesielt mange kriger, derfor vil level fjernes.

Antall maktpoeng som deles ut ved midnatt vil bli satt til 3, 2 og 1, samtidig som antall maktpoeng som fjernes vil settes til 0 stk. Maks antall maktpoeng som det er mulig å ha vil bli satt til 3 stk.

Familiebedriften for forbedret forsvar vil bli litt svakere ved at effekten settes til 15 eller 20 % forbedret forsvar i stedet for 25 %.

Prisen på forsvar settes opp

Som følge av at det har vært en del penger i spillet i det siste er det flere som har fått ganske høyt forsvar. Prisen på forsvar vil bli satt opp til 2 000 kr over 25 mill, 3 000 kr over 50 mill og 5 000 kr over 100 mill. Pengene brukt på forsvar over 25 mill deles ut til de som ønsker det på denne siden. Det er snakk om ca. 25 brukere som vil bli påvirket av denne endringen i nevneverdig grad.